social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1401/12/29

10:17:1

192

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران:

بازرسی از قنادی‌ها و رستوران‌ها همچنان ادامه دارد

محمدحسین طاهری، سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران گفت: قنادی‌ها، آجیل‌فروشی‌ها و رستوران‌های استان، در راستای طرح عیدانه، جهت نظارت بر خدمات ارائه‌شده به شهروندان، از نیمه اسفندماه، به مدت یک ماه در حال بازرسی‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، وی در خصوص ارزیابی خدمات رستوران‌ها تشریح کرد: در این بازرسی‌ها نحوه پذیرایی در سالن رستوران، الزامات و شرایط عمومی بهداشتی محل طبخ، سالن پذیرایی، وضعیت بهداشتی تاسیسات و تجهیزات بررسی و ارزیابی می‌شود.
وی افزود: در این بازرسی‌ها نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد ایران و اتحادیه رستوران‌داران، بازرسان اداره‌کل را همراهی می‌کنند.
طاهری همچنین در خصوص شاخص‌های ارزیابی قنادی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها توضیح داد: بازرسان استاندارد با مراجعه به این مراکز، وضعیت بهداشتی کارکنان فعال در بخش‌های مختلف، بهداشت فضاهای مختلف نظیر انبارها، یخچال‌ها و محل عرضه خشکبار و شیرینی‌جات را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
گفتنی است، طرح عیدانه از سوی سازمان ملی استاندارد، از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه، با محورهای نظارت بر بازار و ارائه خدمات استاندارد در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، در حال اجراست.

 

تصاویر