social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1402/3/8

08:44:1

158

تسهیلات سازمان ملی استاندارد برای تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان و فناوری نانو

تسهیلات تولید محصولات دانش‌بنیان و محصولات فناوری نانو در بسته تحولی خدمت، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تدوین و به ادارات‌کل استانی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در بسته تحولی خدمت، که در جهت تحقق شعار سال 1402 تدوین و ابلاغ شده‌است، برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دانش‌بنیان و فناوری نانو، تسهیلاتی در نظر گرفته شده‌است.

بر اساس این بسته، شبکه ارزیابان جایزه ملی کیفیت به تفکیک گروه‌های تخصصی به‌ویژه محصولات دانش‌بنیان، ایجاد می‌شود.
همچنین طبق مفاد این بسته چنانچه محموله‌های وارداتی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از کالاهای یاد شده در فهرست کالاهای دارای اهمیت از نظر ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی (ریسک بالاتر) و کالاهای ذکرشده در دستورالعمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش نماد) نباشد، مصرف عام نداشته و با قصد عرضه و فروش وارد نشده باشند، ادارات کل استاندارد استانی می‌توانند مطابق روش چهارم از روش اجرایی روش‌های ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی نسبت به صدور گواهی‌نامه انطباق برای مواد اولیه، حد واسط و لوازم و تجهیزات مورد مصرف در تولید محصول نهایی و یا خطوط تولید برای شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع 1 و 2 اقدام نمایند.
بر اساس بسته تحولی خدمت، صادرکنندگان کالاهای دارای نشان‌های نانو نماد، دانش نماد، حلال، ارگانیک و حد مجاز آلاینده‌ها نیازی به اخذ گواهی انطباق صادراتی از اداره‌کل استاندارد استان نداشته و مطابق بند 6-1-1 شیوه‌نامه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی اقدام خواهد شد.
گفتنی است، در جهت ارائه خدمات مشاورهای استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان، پژوهشگاه استاندارد مکلف شده با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری نسبت به استانداردسازی محصولات تولیدی شرکتهای دانشبنیان (ماهیانه حداقل 20 محصول از ابتدای خرداد 1402) اقدام نماید.
لازم به ذکر است مشروح بسته تحولی خدمت، در سایت اداره‌کل استاندارد استان تهران به آدرسwww.tehran.inso.gov.ir در دسترس عموم قرار دارد.