social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

پنجشنبه1401/7/28

13:59:3

102

مدیرکل استاندارد استان تهران:

استانداردسازی خدمات، ضرورت و نیاز جامعه امروز است

عباس نوری، مدیرکل استاندارد و دبیر شورای استاندارد استان تهران، در جلسه این شورا، تعامل و همدلی بیش از پیش اعضای شورا را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در اولین جلسه شورای استاندارد استان در سال جاری که در سومین روز از هفته استاندارد برگزار شد، تاکید کرد: بخش زیادی از مصوبات شورای استاندارد در سال‌های گذشته، بدلیل عدم همکاری مورد انتظار و قابل قبول اعضای شورا، اجرا نشده ماند.
مدیرکل استاندارد استان تهران، با ارائه گزارشی از مصوبات سال گذشته، در خصوص مشکلات استانداردسازی تجهیزات بازی عنوان کرد: کارشناسان استاندارد در سال گذشته، بیش از هزار تجهیز تفریحی غیراستاندارد، در شهربازی‌های روباز( واقع در اراضی تحت مدیریت شهرداری‌ها)، بعنوان شهربازی مکشوفه در استان تهران، پلمب کرد؛ که شناسایی آن مستلزم صرف زمان، هزینه و بکارگیری نیروی انسانی بسیاری از سوی این اداره‌کل بوده است.
وی همکاری شهرداری‌ها( بعنوان مالک و موجر این اماکن) در معرفی شهربازی‌ها به اداره‌کل را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: شهرداری‌ها باید از فعالیت بهره‌برداران این اماکن تا زمان اخذ مجوز ممانعت به عمل آورند. این امر کاهش حوادث احتمالی و تامین ایمنی و سلامت کودکان را در پی دارد.
عباس نوری همچنین متولیان دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی را برای استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در اماکن تحت نظارت خود، به همکاری فراخواند و افزود: تنها 45درصد آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی، 11 درصد آسانسورهای مراکز تجاری، 22درصد آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و 5/6 درصد آسانسورهای دانشگاه‌های استان دارای تایید استاندارد با تاریخ معتبرند.
گفتنی است، موضوعاتی نظیر استانداردسازی جایگاه‌های سوخت، استانداردسازی تجهیزات تفریح، استانداردسازی پله‌های برقی و پیاده‌روهای متحرک، استانداردسازی آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی، تشکیل کارگروهی ذیل شورای استاندارد، استاندارد و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، استانداردسازی سازه‌های فولادی و استانداردسازی خدمات، در این جلسه بعنوان مصوبات مطرح شد؛ که با دستور استاندار برای کارآیی بیشتر، کارشناسی و پس از بررسی دقیق، به دستگاه‌های مسؤول ابلاغ گردد.