social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

يكشنبه1401/8/1

15:21:1

71

مدیرکل استاندارد استان تهران در آخرین روز از هفته استاندارد:

استانداردها باید روزآمد و در راستای اولویت‌ها و نیازهای مردم باشد

عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران، در آخرین روز از هفته استاندارد بر لزوم موازی بودن استانداردها با نیاز‌های مردم تاکید کرد و گفت: گاها استانداردهایی که سال‌های خیلی زیادی از تدوین آن‌ها می‌گذرد، در جامعه امروز، موضوعیت و استفاده‌ای ندارد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری تاکید کرد: رعایت استاندرادها هم به نفع تولیدکننده کالا و ارائه‌دهنده خدمات است و هم به نفع مصرف‌کنندگان؛ که در نتیجه، به تقویت و ترویج کالای ایرانی، اشتغال‌زایی و اقتصاد مولد در کشور کمک شایانی خواهد کرد.
وی ترویج کالای ایرانی فقط به صورت تبلیغاتی را کافی ندانست و گفت: تنها با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و روزآمد کردن استانداردها به موازات پیشرفت تکنولوژی می‌توان خرید و مصرف کالاهای ایرانی را افزایش داد.
*رعایت استانداردها در راستای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان است
مدیرکل استاندارد استان تهران، رعایت استانداردها را جز جدایی‌ناپذیر صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد و گفت: در راستای احقاق حقوق مصرف‌کننده، از ابتدای سال تاکنون، 125 پرونده متخلفین به دادگاه ارجاع شده‌است.
وی با تاکید بر اینکه اساسا تدوین و اجرای استانداردها و نیز استقرار کیفیت برای احقاق حقوق ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان است، گفت در این راستا، در یکسال گذشته، کارشناسان استاندارد حدود 28 هزار آزمون از نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و CNG، و بیش از 76 هزار مورد بازرسی از وسایل توزین و سنجش سبک و باسکول‌های وسایل نقیله چرخ‌دار جاده‌ای، با هدف مقابله با کم‌فروشی، انجام داده‌اند.
مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین با اشاره بر اینکه بازرسان استاندارد بطور منظم از واحدهای تولیدی و عرضه، بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌دهند، افزود: در بازرسی‌های اخیر کارشناسان استاندارد از مراکز عرضه مواد غذایی، انواع مواد غذایی غیراستاندارد نظیر کیک، زعفران، خرما، قند و شکر و...  شناسایی شد.
وی 6 برند غیراستاندارد مواد غذایی که شهروندان باید از مصرف آن خودداری کنند را بدین شرح نام برد: کیک با نام تجارتی تک تهران کاریکلا، زعفران با نام تجارتی ممتاز قائنات، قند با نام تجارتی میشوداغی، شکر با نام تجارتی کندوان، خرما مضافتی با نام‌های تجارتی آبدان، آرکا.