social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1402/1/15

14:14:4

401

در سال گذشته،

150 استاندارد ملی تدوین و تجدیدنظر شد

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با اشاره بر تدوین و تجدیدنظر 150 استاندارد ملی، در سال گذشته، توسط کارشناسان استاندارد این اداره‌کل، گفت: با توجه به ضرورت بازنگری استانداردهای قدیمی، روزآمد کردن این استانداردها از اولویت‌های اداره‌کل است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری با بیان اینکه در مدت مذکور، 368 استاندارد ملی بازنگری شده‌است، در این خصوص تشریح کرد: بازنگری و روزآمد کردن استانداردهای ملی در جهت حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده و همچنین تسهیل در تجارت بین‌المللی انجام می‌شود.

وی در خصوص مشارکت در فعالیت‌های استانداردسازی بین‌المللی توضیح داد: در سال گذشته، 3 مورد مشارکت در زمینه استانداردهای بین‌المللی شامل چاپ یک موضوع استاندارد، تصویب پیشنهاد 1 استاندارد و ارتقای مرحله 1 استاندارد بین‌المللی دیگر با هماهنگی کارشناسان اداره هماهنگی امور تدوین، انجام شد.

طاهری همچنین از فعال‌سازی 5 کمیته فنی متناظر در زمینه‌های تخصصی آسانسور و پله برقی، مدیریت مراقبت‌های بهداشتی، سنگ‌های مصنوعی، تصفیه و بازیافت فاضلاب و تکنولوژی هیدروژن در این اداره‌کل خبر داد.