social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/1/19

07:31:0

226

در جلسه سرپرست اداره‌کل استاندارد و رئیس کل بازرسی استان تهران مطرح شد:

تحقق شعار سال، نیازمند تعاملات بین‌دستگاهی بیشتر از گذشته

محمدحسین طاهری، سرپرست اداره‌کل استاندارد در دیدار با سهراب‌خان، رئیس منطقه ۱ کشور و مدیرکل بازرسی استان تهران به اهمیت و جایگاه استاندارد و استانداردسازی اشاره کرد و گفت: تعاملات خوبی که بین اداره‌کل استاندارد و مجموعه قضائی استان از جمله اداره کل بازرسی و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی وجود دارد، باعث ارتقای کیفیت کالاها، توسعه اقتصاد کشور، ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استن تهران، طاهری در ادامه، ضمن اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و اختیاراتی که این قانون در جهت دفاع از حقوق مردم به استاندارد داده است، از روند عملکرد استاندارد و وظایف محوله در خصوص کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری توضیحاتی ارائه داد.

دبیر شورای استاندارد استان تهران افزود: در راستای اجرای مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصر‌ف‌کنندگان داخلی و نیز جلوگیری از ورود و خروج کالاهای نامرغوب، این اداره‌کل بر همه اقلام وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان، نظارت و فقط در صورت انطباق با استانداردها مجوز صادرات یا واردات صادر می‌کند .
وی در خصوص طرح عیدانه، صدور نشان حلال، جایزه ملی کیفیت جهان اسلام، صدور گواهی دانش نماد و سایر اقداماتی که استاندارد استان به عنوان مجری سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران داشته است، مطالبی را بیان داشت‌.
همچنین در این دیدار سهراب‌خان، رئیس منطقه ۱ بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان تهران ضمن تشکر از تلاش‌های اداره‌کل استاندارد استان، استاندارد را به عنوان پشتوانه عظیم و مطمئن برای جامعه قلمداد کرد وگفت: با توجه به اهمیت  مقوله استاندارد و اعتمادسازی در جامعه و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کننده، باید استاندارد مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی این امر قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه استاندارد و استانداردسازی در توسعه اقتصاد مقاومتی و تحق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید  نقش بی‌بدیل دارد گفت: در حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و رقابت در بازارهای خارجی، مهم‌ترین پایه استانداردسازی است و در راستای پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی نباید کالای بی‌کیفیتی در داخل کشور تولید شود؛ که باعث رکود اقتصاد کشور است.
سهراب خان در پایان ضمن اعلام آمادگی برای رسیدگی و پیگیری پرونده‌هایی که از سوی استاندارد به این مرجع واصل می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با همکاری‌های مشترک فی مابین، بتوانیم بیش از پیش در حفظ سلامت و حقوق شهروندی گام برداریم.