social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1401/7/28

14:57:3

489

استاندار تهران در جلسه شورای استاندارد:

تحولی بی‌نظیر در سازمان ملی استاندارد ایران در دولت مردمی شکل گرفت

محسن منصوری، استاندار تهران در جلسه شورای استاندارد استان بعنوان رئیس این شورا گفت: سازمان ملی استاندارد ایران، مرجع حاکمیتی نظارت بر اجرای استاندارد و کیفیت است، اما همه ارگان‌ها باید خود را مسؤول ارتقای کیفیت بدانند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محسن منصوری در اولین جلسه شورای استاندارد استان در هفته استاندارد، ضمن تبریک این هفته به همه تلاشگران این حوزه، تاکید کرد: نامگذاری یک هفته به نام هفته استاندارد، مبی اهمیت و ضرورت توجه به موضوع استاندارد و استانداردسازی است.
وی ادامه داد: درست است که از منظر قانون، سازمان ملی استاندارد ایران متولی و مرجع حاکمیتی نظارت بر کیفیت و استاندارد است، ولی انتظار می‌رود، تمام اعضای شورای استاندارد استان، خود را در این زمینه مسؤول بدانند و همکاری همدلانه‌ای داشته باشند.
رئیس شورای استاندارد استان تهران، صراحت لهجه و قاطعیت ریاست سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی جدید، در اجرای قانون را ارزنده توصیف کرد و افزود: با رعایت ملاحظات و چارچوب قانونی، نباید در اجرای قانون با متخلف، در هر سطح و جایگاهی که باشد، مدارا کرد.
استاندار تهران، اجرا نشدن صد در صدی مصوبات شورای استاندارد سال گذشته را ترک فعل مسؤولان عنوان و تاکید کرد: این موضوع در دوره جدید نابخشودنی است. وی ادامه داد: استانداری تهران در دو موضع نظارت بر حسن اجرای مصوبات و نیز هماهنگ‌کنندگی بین دستگاهی، اداره‌کل استاندارد استان تهران را پشتیبانی می‌کند.
منصوری با تایید عدم همکاری شایسته شهرداری‌ها برای استانداردسازی زمین‌های بازی  و نیز جایگاه‌های CNG که تحت نظارت خود شهرداری‌ها هستند، تاکید کرد: غفلت در مسائلی نظیر استانداردسازی تجهیزات و زمین‌های بازی، آسانسورها و پله‌های برقی و نظایر این موضوعات که مستقیما با سلامت و جان شهروندان مرتبط است، ترک فعل و جرم محسوب می‌شود.
وی همچنین از 47 شهرداری‌ مناطق مختلف شهر و شهرستان‌های استان تهران خواست: با اداره‌کل استاندارد استان تهران برای استانداردسازی سازه‌های فلزی و بکارگیری سازه‌های استاندارد در ساخت وسازها همکاری شایسته نماید.