social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1403/2/4

08:28:2

75

تشدید گشت‌های مشترک برای نظارت بر بازار لامپ

مدیرکل استاندارد استان تهران در نشست با انجمن لامپ گفت: استفاده از ظرفیت اصناف، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برای تشدید نظارت‌ها، به عنوان بازوی نظارتی استاندارد، به ارتقای کیفیت تولیدات کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمد حسین طاهری در این خصوص تشریح کرد: بازرسان استاندارد با همکاری کارشناسان انجمن لامپ برای شناسایی فرآورده‌های غیر استاندارد و آزمون لامپ‌های دارای نشان استاندارد با هدف کنترل کیفیت این فرآورده، از سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 38 واحد تولید کننده لامپ در استان تهران دارای پروانه استاندارد معتبر از این اداره‌کل می‌باشند، افزود: طی بازرسی‌های انجام‌شده در سال گذشته، 2هزار لامپ غیراستاندارد در سطح بازار و واحدهای تولیدی بدون مجوز استاندارد شناسایی و برخورد قانونی صورت پذیرفت.
این مقام مسؤول توضیح داد: لامپ از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است که تولید، عرضه و تمرکز آن بدون نشان استاندارد ممنوع است و شهروندان باید در هنگام خرید لامپ به نشان استاندارد آن توجه کنند. شهروندان با ارسال کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد به شماره پیامکی 10001517 می‌توانند از اعتبار نشان استاندارد آن محصول اطمینان حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخی مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره 1517 به این  اداره‌کل اطلاع دهند.