social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/7/24

14:53:5

249

ضرورت تعاملات استاندارد و دادگستری برای اجرای بی‌نقص قوانین

به مناسبت هفته استاندارد، مدیرکل استاندارد استان با معاون قضایی رئیس‌کل و معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری تهران دیدار و درخصوص افزایش تعاملات و همکاری‌های این دو دستگاه برای اجرای بهتر قانون و پیش‌گیری از وقوع تخلف تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در این دیدار محمدحسین طاهری، با اشاره به ضرورت اجرای بی‌نقص قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با کمک دستگاه قضا، بر لزوم استانداردسازی مراکز تفریحی و برخورد قانونی با مراکز تفریحی فاقد مجوز قانونی تاکید کرد.
وی گزارشی از عملکرد اداره‌کل در خصوص استانداردسازی خدمات با محوریت تجهیزات و مراکز تفریحی و همچنین زمین‌های بازی ارائه کرد و گفت: استانداردسازی زمین‌های بازی تحت نظارت و یا تملک شهرداری تهران و شهرداری‌های شهرستان‌های تهران ضروری است و شهرداری‌ها باید تجهیزات بازی استاندارد تهیه و برای اخذ گواهینامه استاندارد آن از این اداره‌کل اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان همچنین از وضعیت استانداردسازی آسانسورهای مراکز عمومی، آسانسورهای مترو، پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده توضیحاتی داد.
ابوالفضل نیکوکار، معاون قضایی رئیس‌کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این جلسه بر اهمیت نقش سازمان ملی استاندارد ایران در تامین سلامت و ایمنی شهروندان اشاره کرد و گفت: مجموعه دادگستری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نقش نظارتی خود برای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه خدمات عمومی به ویژه در زمینه تجهیزات  تفریحی و زمین‌های بازی پارک‌ها که بطور گسترده مورد استفاده شهروندان و مخصوصا کودکان است، حامی و همراه اداره‌کل استاندارد استان تهران خواهدبود.

تصاویر