social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/9/6

09:13:2

294

مدیرکل استاندارد تهران به همراه استاندار از واحدهای تولیدی پیشوا بازدید کرد

عليرضا فخاری استاندار تهران در جلسه رفع موانع توليد شهرستان پیشوا فلسفه تشكيل اين جلسات را رفع مشكلات و موانع موجود در فضای توليد دانست و با تاكيد بر لزوم مثبت انديشی در اين حوزه، ابراز اميدواري كرد با همفکری و همگرايی بتوانيم گره‌ای از كار و مشكلات مردم باز كنيم.



به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، وی با اشاره به لزوم حمايت از توليد گفت: همه ما در امر توليد سهيم بوده و شريك هستيم و انشاءالله بتوانيم به استقلال و عزت كشور در مقابل همه تهديدات كمك كنيم.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این بازیدها ضمن لمس مشکلات صنایع و هر چه بیشتر دیده‌شدن صنعت‌گران و افزایش حضور مسئولان در جمع کارگران و تولیدکنندگان، زمینه ایجاد روحیه امیدآفرینی به سنگربانان اقتصادی فراهم شود و مسائل از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.
فخاری سپس گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان پیشوا، بررسی زنجیره ارزش افزوده در بخش‌های مخلتف صنعتی و به ویژه کشاورزی به خصوص در صنعتی سازی تولید در بخش های مختلف بود که اقدامات موثری در این شهرستان صورت گرفته است.
وی گفت: بررسی ظرفیت‌های تولیدی و ارائه راهکارهای ویژه و رفع موانع و تأمین نیازهای واحدهای تولیدی به تسهیلات مالی و چگونگی ایجاد ارتباط آنان با بازارهای مصرف داخلی و بین المللی از دیگر اهداف بازدید ازواحدهای تولیدی بود که مشخص شد تعداد زیادی از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنایع غذایی در صادرات محصولات خود به سایر کشورها، پیشگام هستند.
استاندار تهران تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان پیشوا محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان صادر می کنند که این مهم نقش به سزایی در تولید پایدار محصولات مختلف صنعتی و کشاورزی دارد.
فخاری از رفع مشکلات سرمایه در گردش، تأمین منابع، بررسی علت پرداخت نشدن تسهیلات افرادی که اسناد و مدارک مورد نیاز را تهیه کرده ولی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند به عنوان برخی از نیازهای تولید کنندگان پیشوایی یاد کرد.
وی ادامه داد: ایجاد یک کنسرسیوم بین تولیدکنندگان منطقه که ارتباط تولیدی مستقیمی با هم دارند می‌تواند ضمن ایجاد صرفه اقتصادی، باعث تولید محصولات جانبی مورد نیاز کشور از جمله کره و سایر محصولات لبنی شود.
استاندار تهران از تولیدکنندگان بخش خصوصی در حوزه های مخلتف صنایع غذایی، لبنی، صنایع فلزی، الکترونیک و مخابرات دعوت کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های خالی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی پیشوا، زمینه تولید محصولات مختلف و ایجاد فرصت های شغلی پایدار را فراهم کنند.
گفتنی است، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد تهران در این بازدیدها پاسخگوی مشکلات و مسائل مرتبط با استاندارد به تولیدکنندگان بود.

 

تصاویر