social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1402/9/29

14:55:0

209

بازدید سرزده از بازار شب یلدا

مدیرکل استاندارد استان تهران به همراه رئیس مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران، از چند میدان میوه و تره‌بار شهر تهران و همچنین آجیل‌ و شیرینی‌فروشی، برای نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، بازدید سرزده داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری در این بازدید تشریح کرد: با اجرای طرح کنترل و نظارت بر وسایل توزین در آستانه شب یلدا از بیستم آذر، ترازوهای صنوفی نظیر میادین میوه و تره‌بار، آجیل‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی و ... آزمون مجدد شد.
وی ادامه داد: در این راستا، اقداماتی نظیر تشدید بازدیدهای میدانی بازرسان استاندارد و نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های مجری آزمون دوره‌ای وسایل توزین، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر استانداری- اداره‌کل صمت استان- اتاق اصناف- اتحادیه‌های مشمول طرح- دادگستری و اداره‌کل تعزیرات حکومتی جهت گشت مشترک، رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی، تشدید نظارت بر فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشهورتر در نظر گرفته شده است.
همچنین این مقام مسئول از شهروندان تهرانی خواست به چند نکته نیز دقت کنند:
1.  وسایل توزین و ترازوها باید برچسب آزمون دوره‌ای داشته و این برچسب در معرض دید خریدار قرار داشته‌باشد.
2.  جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید حتما دارای نشان استاندارد باشند.
3.  در صورت مشاهده نشان استاندارد، کد ده رقمی درج‌شده ذیل نشان را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال نموده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.
4. درصورت وجود هرگونه شکایت، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 گزارش دهند.

 

تصاویر