social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1402/10/12

13:16:3

254

مدیرکل استاندارد استان تهران:

گواهینامه 33 آزمایشگاه همکار استاندارد ابطال و تعلیق شد

اداره‌کل استاندارد استان تهران در راستای تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار و نتایج ارزیابی‌های انجام‌شده با تشکیل 14 جلسه کمیته فنی استان در سالجاری، 173 پرونده را بررسی کرد که در نتیجه آن، 100 گواهینامه آزمایشگاه تمدید، 31 گواهینامه ابطال و 2 گواهینامه تعلیق شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری در خصوص تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار دارنده گواهینامه تایید صلاحیت در استان، گفت: اداره تائید صلاحیت و سیستم‌های کیفیت این اداره‌کل با استفاده از تیم‌های ارزیابی شامل افراد متخصص بانک ارزیابان، با ترکیب متوازن و رعایت اصل بی‌طرفی، محرمانگی و استقلال، فرآیند ارزیابی و نظارت بر عملکرد نهادهای تایید صلاحیت را انجام می‌دهد.
وی افزود: به دلیل عدم رعایت ضوابط استاندارد، به 17 آزمایشگاه اخطار داده شد. همچنین شکایات واصله از 5 آزمایشگاه نیز مطابق قوانین رسیدگی و پرونده یک آزمایشگاه به کمیسیون ماده 42 ارجاع شد.
این مقام مسئول درخصوص شرکتهای بازرسی نیز توضیح داد: این اداره‌کل از ابتدای سالجاری تاکنون، 42 مورد ارزیابی و ممیزی از شرکت‌های بازرسی استانی متقاضی پروانه بازرسی، شرکت‌های بازرسی مستقر در گمرکات استان و شعبه‌های فعال شرکت‌های بازرسی در استان انجام داده است. در این راستا، پروانه یک شرکت بازرسی استانی در هیات ارزیاب استانی تعلیق و مطابق ارزیابی و گزارشات واصله، پرونده تخلف 2 شرکت‌ بازرسی پس از بررسی در هیات ارزیاب استانی جهت تصمیم‌گیری به کارگروه فنی مرکزی سازمان ارسال شد.
مدیرکل استاندارد استان تهران در پایان، با اشاره بر راه‌های ثبت شکایات و رسیدگی و پیگیری کارشناسان استاندارد، گفت: راه‌های ثبت شکایت شهروندان، علاوه بر سامانه تلفنی 1517، سامانه‌مردم‌دار (سامانه ملی نظارت‌های مردمی) در سایت اداره‌کل استاندارد تهران به آدرس WWW.TEHRAN.INSO.GOV.IR  در دسترس عموم می‌باشد.