social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/10/30

11:48:1

142

گشت‌های مشترک بازرسان استاندارد تهران برای جلوگیری از کم‌فروشی‌ها

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسی‌های این اداره‌کل جهت نظارت بر عملکرد وسایل توزین و سنجش و نازل‌های سوخت مایع و CNG، با همراهی بازرسان سایر دستگاه‌های نظارتی در سطح استان در به طور مستمر در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری در این خصوص تشریح کرد: بازرسی سرزده از مراکز عرضه استان جهت جلوگیری از کم‌فروشی ترازوهای اصناف، با مشارکت بازرسان تعزیرات شهر تهران، سازمان غذا و دارو و اداره‌کل دامپزشکی استان تهران انجام شد.
وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها، علامت‌گذاری ترازوهای مورد استفاده در داد و ستد عمومی و مستندات آزمون دوره‌ای آن‌ها بررسی و ترازوهای فاقد نشانه‌گذاری قانونی مرکز اندازه‌شناسی شناسایی شد.
طاهری توضیح داد: با توقیف و جمع‌آوری ترازوهای غیراستاندارد، مطابق ماده 46 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ماده 3 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها به مراجع ذی‌صلاح قانونی ارجاع شد
.

این مقام مسئول همچنین از ادامه بازرسی‌ها برای کنترل نازل‌های بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع خبر داد و افزود: بازرسی و آزمون نازل‌های بنزین از چند جایگاه سوخت به منظور نظارت بر عملکرد ناز‌ل‌ها و همچنین اقدامات بازرسی و آزمون آزمایشگاه‌های همکار استاندارد انجام شد.
گفتنی است، از ابتدای سال تا کنون 154 هزار و 652 مورد بازرسی از نازل‌های سوخت مایع و 23 هزار و 386 مورد بازرسی از وسایل توزین و سنجش سبک در استان تهران، توسط بازرسان استاندارد انجام شده‌است.

 

تصاویر