social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/11/16

08:29:1

159

توسط بازرسان استاندارد انجام می‌شود:

نظارت بر اجرای استاندارد خدمات آموزشی در مدارس ابتدایی شهر تهران

بازرسان اداره‌کل استاندارد استان تهران در راستای اجرای طرح نظارت بر اجرای استاندارد خدمات آموزشی از مدارس ابتدایی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری مدیرکل در تشریح این خبر گفت: با پُر رنگ شدن استاندارد سازی خدمات در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردسازی خدمات آموزشی در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی مشمول استاندارد تشویقی قرار گرفت و مقرر شده است استاندارد سازی مراکز پیش‌دبستانی، از سال 1403 مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گیرد.
طاهری ادامه داد: بازرسان استاندارد در ادامه اجرای این طرح تا پایان سال جاری  با حضور در بیش از 100 مدرسه ابتدایی شهر تهران، انطباق فضاهای آموزشی با الزامات استاندارد را مورد بازرسی و ارزیابی قرار خواهند داد.
وی افزود: کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات این اداره‌کل، در بازرسی از این مراکز، فاکتورهایی نظیر متناسب بودن ابعاد کلاس‌ها با تعداد دانش‌آموزان، ابعاد و کیفیت میز و صندلی، برخورداری کلاس‌ها از نور، دما، تهویه مناسب و میزان آلودگی صوتی مورد بررسی قرار داده و انطباق آنها با الزامات استاندارد آن ارزیابی می‌نمایند.

 

تصاویر