social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/17

07:19:1

183

در اداره‌کل استاندارد استان تهران،

همایش استاندارد سازی در صنعت اسباب بازی برگزار شد

در راستای سیاست‌های اداره‌کل استاندارد استان تهران در خصوص نظارت و کنترل به منظور حصول اطمینان از رعایت استاندارد اجباری در صنعت اسباب‌بازی، همایش استاندارد سازی در صنعت اسباب بازی با حضور تولید کنندگان این صنعت و با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران،  این همایش در راستای اجرای سیاست‌های تبیینی و تعامل سازنده با شورای نظارت بر اسباب بازی (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، در اداره‌کل استاندارد استان تهران برگزار و مبانی استاندارد سازی محصولات اسباب بازی برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش موضوعاتی نظیر استاندارد سازی اجباری اسباب بازی و لزوم اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت، کنترل بازار فرآورده‌های اسباب بازی توسط بازرسان طی گشت‌های مشترک با دیگر ارگان‌های نظارتی و همچنین لازمه دارا بودن پروانه استاندارد در فرآیند صادرات، طرح و به سوالات و ابهامات تولید کنندگان در مسیر استانداردسازی پاسخ داده شد.
گفتنی است، در استان تهران تا کنون 34 واحد تولیدی انواع اسباب بازی موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد از این اداره‌کل شده‌اند.

 

تصاویر