social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/12/7

09:22:3

191

اجرای طرح نظارت بر اماکن تفریحی در استان تهران

با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال و لزوم استاندارد سازی تجهیزات تفریحی استان تهران برای بهره‌برداری در تعطیلات نوروز و فصل بهار، طرح ‌ویژه نظارت بر اماکن تفریحی، با انجام بیش از 1038 مورد بازرسی از تجهیزات بازی در سطح استان، ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان در این خصوص توضیح داد: بازرسان استاندارد از ابتدای سال تاکنون، از 4560 تجهیز تفریحی بازرسی و بیش از 300 تجهیز بازی غیر استاندارد را به دلیل نداشتن مجوز، پلمب کردند.
وی در تشریح وضعیت استاندارد کابل‌راه‌های موجود در استان تهران گفت: تله‌کابین آبعلی، تله‌سیژ دو نفره دربندسر، تله‌سیژهای آفتاب و مهتاب شمشک به دلیل نداشتن گواهینامه استاندارد در حال حاضر پلمب‌ بوده و اجازه فعالیت ندارند.
براساس این گزارش، با توجه به اهمیت ایمنی تجهیزات مراکز تفریحی، تمامی مالکان و بهره‌برداران مراکز تفریحی و شهربازی‌ها، باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی، استانداردسازی تجهیزات تفریحی و اخذ مجوز بهره‌برداری از این اداره‌کل، تا قبل از پایان سال جاری اقدام کنند.
گفتنی است، کارشناسان این اداره‌کل در بازرسی‌های نظارتی خود از مجموعه‌های تفریحی، در صورت مشاهده هرگونه تجهیز تفریحی فاقد گواهینامه استاندارد معتبر، برابر قوانین و ضوابط اقدام خواهند نمود و در صورت عدم استانداردسازی تجهیز از سوی بهره‌بردار در مهلت اعطایی، موضوع به مراجع  قضایی اعلام خواهد شد.