social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه1402/12/16

07:11:0

135

در طرح پایش کمیت محصولات در استان تهران:

87 هزار بسته فرآورده از واحدهای صنفی و تولیدی کنترل وزنی شد

مدیرکل استاندارد استان تهران، با اشاره به اجرای طرح ملی پایش کمیت در محصولات (مقابله با کم‌فروشی) انواع فرآورده‌های غذایی و شوینده، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: در نتیجه پایش‌های انجام‌شده از تولیدات 524 واحد تولیدی مشمول طرح، از ابتدای سال تاکنون، حدود 30 درصد کم فروشی در محصولات مذکور مشخص شد، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، شیب کاهشی داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران، با اشاره بر اینکه رصد کم فروشی و نظارت بر آن، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است، در خصوص اجرای این طرح تشریح کرد: در این مدت مشخص، 80 هزار فرآورده از صنایع مذکور، از واحدهای تولیدی مشمول این طرح در استان، از نظر کمی مورد بررسی و پایش قرار گرفت و حدود 33 درصد کم فروشی در بسته‌بندی انواع فرآورده‌های صنایع غذایی (لبنیات - غذایی - غلات و حبوبات - تنقلات و شیرینی) و شوینده احصاء شد.
طاهری در خصوص خرید نمونه از بازار و کنترل آن افزود: اداره‌کل استاندارد استان تهران در راستای انجام این وظیفه خطیر، علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، اقدام به خرید و توزین 7 هزار فرآورده از سطح بازار کرد، که در پایان طرح، حدود 30 درصد کم فروشی در محصولات مشخص شد.
وی با اشاره به اینکه پرونده متخلفین به مراجع ذی‌صلاح از جمله مرجع محترم قضایی ارجاع شد، ادامه داد: وضعیت عملکرد بیش از نیمی از واحدها از ابتدای اجرای طرح مورد قبول بوده‌است.
گفتنی است، از بین محصولات مختلف مشمول طرح، 31/41 درصد از صنایع غذایی، 43/15 درصد از صنایع لبنیات، 82/7 درصد از غلات و حبوبات،30/17 درصد از تنقلات و شیرینی‌جات و 14/18 درصد از صنعت شوینده و شیمیایی پایش شده‌ است.